Haagse dienstverlening: persoonlijk en digitaal
Den Haag wil dat burgers en ondernemers in hun contact met de gemeente goed, gemakkelijk en snel hun weg vinden. In de nieuwe strategie dienstverlening staat deze belofte.
In de ‘Strategie Dienstverlening Goed, Gemakkelijk en Snel’ geeft de gemeente Den Haag aan hoe zij met haar burgers en ondernemers wil omgaan. Daarnaast heeft de gemeente ook een servicecode opgesteld. Hierin vertelt de gemeente wat u van de dienstverlening van de gemeente mag verwachten. Elk jaar zal de gemeente de servicecode opnieuw bekijken. Het is een contract met de Hagenaar waar de gemeente zich aan bindt.
Gebruiksvriendelijke ervaring
Den Haag wil dat u meer zaken gemakkelijk online kunt regelen. Toch is een bezoek aan een loket soms onvermijdelijk. Bijvoorbeeld omdat u bij een paspoort wettelijk verplicht bent om persoonlijk bij een stadsdeelkantoor langs te gaan. Ook dan wil de gemeente dat u prettig, goed en snel geholpen wordt.
Vijf beloftes
Wat mag u van de gemeente Den Haag verwachten?
- u staat centraal
- u heeft recht op een toegankelijke gemeente en gebruiksvriendelijke dienstverlening
- u krijgt persoonlijke aandacht als dat nodig blijkt
- u heeft altijd inzage in uw gegevens
- u kunt snel en gemakkelijk gegevens (laten) corrigeren.
Voorbeeld: MijnDenHaag
Op de website van de gemeente vindt u een persoonlijk digitaal loket: MijnDenHaag. Het doel is dat MijnDenHaag uw persoonlijke internetomgeving wordt. Hierin kunt u nu al:
- een verhuizing doorgeven naar Den Haag en binnen Den Haag
- aktes aanvragen
- uittreksels aanvragen
Meer weten?
Wilt u meer lezen over de Haagse Dienstverlening en wat die voor u betekent? Dan kunt u de volledige tekst hier downloaden.
Gepubliceerd: 02 december 2015
Laatste wijziging: 02 december 2015