Transformatie naar interactief Museum voor Communicatie van start
Van een plek waar de geschiedenis en collectie op het gebied van post, telefonie en telegrafie werden tentoongesteld, ontwikkelt het Museum voor Communicatie in Den Haag zich tot een plek waar haar bezoekers de impact van communicatie op het dagelijks leven op interactieve wijze kunnen ervaren.
Om dit te realiseren zal het museum vanaf maandag 29 februari aanstaande haar deuren sluiten voor een grootscheepse verbouwing met als doel in het voorjaar van 2017 haar bezoekers weer welkom te heten in een vernieuwde omgeving. In de aankomende voorjaarsvakantie van 20 tot en met 28 februari, neemt het museum met een feestelijk programma afscheid van het bestaande concept en kunnen bezoekers de huidige opzet nog eenmaal bewonderen.
Voorjaarsvakantie: verleden én toekomst van communicatie
Het museum organiseert van 20 tot en met 28 februari verschillende activiteiten waarin we vooruitkijken naar de toekomst, maar waarin ook ruimte is voor het bijzondere verleden. Zo is er een tour nostalgique met een rondleiding langs honderden telefoons uit vervlogen tijden, een unieke brievenbuscollectie en een verzameling retro postkleding. Verder kunnen bezoekers natuurlijk de Blauwe Mauritius -de duurste postzegel ter wereld- bewonderen.
Een andere parel uit de collectie is de kist van de Haagse postmeester Simon de Brienne, die 2600 niet bezorgde brieven bevat uit de 17e en 18e eeuw en waarvan de inhoud momenteel wordt onderzocht.Voor kinderen tussen 8-12 jaar is er een social media workshop van 45 minuten. In deze workshop testen we niet alleen hoe handig, maar ook hoe verstandig kinderen zijn op social media.
Tenslotte kunnen bezoekers in de speciale preview ruimte een blik in de toekomst werpen en meedenken over het concept van en activiteiten in het nieuwe museum. Na sluiting blijft het museum online in contact met haar publiek.
De collectie Postwaarden blijft tijdens de verbouwing op afspraak toegankelijk.