Nieuwe website mijndenhaag.com gelanceerd
De website mijndenhaag.com is vanaf nu voor iedereen te bezoeken. De site is op zondag 23 oktober gelanceerd. Het is een blog waarop lezers kennis kunnen maken met inspirerende Hagenaars en Hagenezen, en hun favoriete plek in de stad Den Haag.
Ondermeer 538-dj Mark Labrand, blogger Annemerel de Jongh en ADO-speler Tom Beugelsdijk vertellen over hun favoriete plekken in Den Haag. Op deze manier leren lezers de inwoners van Den Haag kennen, maar ook nieuwe plekken. Alle geïnterviewden zijn ook op ‘hun plek’ op de foto gezet.
Waarom zou je helemaal naar Amsterdam of Rotterdam moeten om toffe mensen en plekken te leren kennen? Dat bespraken drie journalisten tijdens het drinken van een biertje. Hier in Den Haag gebeurt genoeg, en daar mogen we best wat trotser op zijn. Tijd om te laten zien wat wij als stad in huis hebben. Op die avond was mijndenhaag.com geboren.
Persoonlijk tintje
Labrand, De Jongh en Beugelsdijk zijn lang niet de enigen die geïnterviewd zijn; het doel van mijndenhaag.com is ook om inspirerende personen aan het woord te laten die minder bekend zijn bij het grote publiek. Zo leren de inwoners van Den Haag niet alleen nieuwe plekken, maar ook nieuwe talenten kennen. Hun verhalen geven de plek een persoonlijk tintje: de lezer krijgt geen geschiedenisles over het Binnenhof of het Plein, maar leest waar Tweede Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma het liefst een balletje trapt of waar presentatrice Deborah Cameron helemaal tot rust komt. Andere bekende namen: tassenontwerper Omar Munie, PVV-gemeenteraadslid Elias van Hees, Madurodam-burgemeester Noah van Meekeren, singer-songwriter Ed Struijlaart en AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis.
Elke week verschijnen er twee nieuwe verhalen op de website, op zondagmiddag 12.00 uur en op woensdagavond 20.00 uur. Lezers kunnen zich abonneren op de nieuwsbrief, waardoor ze elke maand de nieuwste verhalen in hun inbox krijgen. Meer weten? Volg ons op Instagram, Facebook en Twitter voor de laatste updates.
Non-commercieel
De site is door de makers zelf gefinancierd – zonder subsidie of giften van overheden, organisaties en bedrijven. De makers tonen hiermee aan dat ze het uit liefde en trots voor hun stad doen. Ze hebben hierbij professionele hulp gehad van het Haagse ontwerpbureau Gusmanson.